BREAKING NEWS
„StarNet” anunță pierderi de 7 milioane de lei în urma incendiului. Când va fi remediată problema

TVR1 nu va putea emite pe teritoriul R. Moldova până la încheierea procesului de judecată

Curtea Supremă de Justiţie (CSJ) a casat luni, 18 februarie, încheierea Curţii de Apel Chişinău prin care se oferea dreptul Societăţii Române de Televiziune (SRTv) de a transmite programele TVR1 pe teritoriul R. Moldova pe durata procesului de judecată, transmite Info-Prim Neo. CSJ a respins solicitarea SRTv de suspendare a deciziilor Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA) în baza cărora a fost scoasă la concurs Reţeaua nr. II şi, ulterior, au fost validate rezultatele concursului prin care reţeaua în cauză a fost acordată altei companii. Hotărârea CSJ este irevocabilă.
TVR1 nu va putea emite pe teritoriul R. Moldova până la încheierea procesului de judecată
(Foto: www.activsport.ro)

Reprezentanta SRTv în instanţă, Janeta Hanganu a calificat drept regretabilă hotărârea CSJ, menţionând că se aştepta la o asemenea decizie, dat fiind graba în care a fost examinat recursul înaintat de CCA.

Pe de altă parte, Maxian Radu, reprezentant al Ministerului Dezvoltării Informaţionale (MDI), a calificat hotărârea CSJ drept legală şi întemeiată. Potrivit sursei citate, prin încheierea Curţii de Apel se lezau drepturile companiei „Telefe M International” SRL, care a obţinut licenţa în mod legal.

La 14 februarie, Curtea de Apel Chişinău a admis cererea SRTv de a suspenda deciziile CCA, astfel că de luni, 18 februarie, SRTv ar fi putut relua transmisiunea TVR 1 pe teritoriul R. Moldova. Încheierea Curţii de Apel a fost, însă, atacată în instanţa ierarhic superioară de către CCA.

Scandalul în jurul transmiterii TVR1 pe teritoriul R. Moldova s-a iscat la 31 iulie 2007 când CCA a scos, la cererea MDI, Reţeaua nr. II de stat la concurs. Atunci a fost invocat motivul că SRTv nu-şi onorează obligaţiunile financiare faţă de ÎS „Radiocomunicaţii”. Mai mulţi membri ai CCA, dar şi reprezentanţi ai societăţii civile şi politicieni au declarat drept ilegală această decizie. CCA, însă, nu a mai revenit asupra ei. La 27 septembrie, câştigător al concursului pentru utilizarea reţelei a fost desemnat postul de televiziune „2 Plus” („Telefe M International” SRL).

SRTv a atacat în judecată în luna noiembrie decizia CCA, solicitând despăgubiri în valoare de jumătate de milion de euro. Următoarea şedinţă de judecată va avea loc la 28 februarie, la Curtea de Apel.

Sursa: Info-Prim Neo

Cum ți s-a părut articolul?
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
Pentru a putea comenta, este nevoie să vă autentificați, folosind e-mailul și parola cu care v-ați înregistrat pe UNIMEDIA.